1. lekce

Úvod do programování
Sestavení scénáře

Co budeme dělat

  • kreslit vlaky s různými vagóny a barvami
  • psát digitální číslice
  • otiskávat písmena a skládat slova

Co se naučíš

  • seznámíš se s prostředím Scratch
  • naučíš se spouštět bloky
  • naučíš se sestavovat a spouštět scénáře


Stavíme vlak

Spusť si projekt Vlak, přihlas se. Po přihlášení se objeví zelené tlečítko Vytvoř si kopii. Klikni na něj. Tím se zkopíruje projekt do tvého profilu a můžeš začít pracovat. 

Pokud se projekt sám neotevře, aby bylo vidět bloky a dalo se programovat, musíš stisknout tlačítko Pohlédni dovnitř.

Postupovat můžeš samostatně podle pokynů v pracovním listě Vlak nebo společně s celou třídou.
Nezapomeň vždy svou práci uložit - Soubor - Uložit aktuální stav.

Máš splněné všechny úkoly v projektu Vlak? Zkus další projekt - První program.

  • Vytvoř si kopii projektu a pak pracuj. Použij příkazy, které leží na ploše, na níž se programuje. Příkaz spustíš tak, že na něj klikneš levým tlačítkem myši. Klikej na jednotlivé příkazy a pozoruj nebo poslouchej postavu v levé horní části okna.
    Měň číselné hodnoty u příkazů a pozorujte reakce postavy, když příkaz spustíš.
    Na plochu můžeš přetahovat další příkazy a vyzkoušet si je.
    Příkazy můžete skládat do sebe podobně jako puzzle a vytvářet tak scénář. Takto složený scénář můžete spustit kliknutím, stejně jako jednotlivé příkazy.
    O nové poznatky a příkazy se poděl s ostatními spolužáky.

  • Už to umím
    Spusť si projekt Vlak, vytvoř si kopii a projekt přejmenuj na Můj vlak. Pokračuj podle pokynů v pracovním listě Můj vlak.


Kreslíme číslice

Spusť si projekt Digitální číslice, přihlas se a vytvoř si kopii

Pokud se projekt sám neotevře, aby bylo vidět bloky a dalo se programovat, musíš stisknout tlačítko Pohlédni dovnitř.

Postupovat můžeš samostatně podle pokynů v pracovním listě Digitální číslice nebo společně s celou třídou.

Máš splněné všechny úkoly v projektu Digitální číslice? Zkus další projekt - Kočičí závod.

  • Vytvoř si kopii projektu a pak pracuj. Dostaň kočičku pomocí připravených příkazů do cíle. Pozor, aby kočička zůstala v cíli a cíl nepřešla. Použij příkazy, které leží na ploše, na níž se programuje.
  • Už to umím
    Spusť si projekt Digitální číslice, vytvoř si kopii a projekt přejmenuj na Písmena a číslice. Pokračuj podle pokynů v pracovním listě Písmena a číslice.


Tiskneme písmena

Spusť si projekt Písmena a slova, přihlas se a vytvoř si kopii

Pokud se projekt sám neotevře, aby bylo vidět bloky a dalo se programovat, musíš stisknout tlačítko Pohlédni dovnitř.

Postupovat můžeš samostatně podle pokynů v pracovním listě Písmena a slova nebo společně s celou třídou.

Máš splněné všechny úkoly v projektu Písmena a slova? Zkus další projekty:

Kočička

  • Vytvoř si kopii projektu a pak pracuj. Kočička se má posunout o 10 kroků, změnit kostým na Hnědá kočička, říct mňau a zamňoukat. Použij příkazy, které leží na ploše, na níž se programuje.

Tanec

  • Vytvoř si kopii projektu a pak pracuj. Tanečnice tancuje - připaží, udělá dřep, připaží, udělá dřep, potom provaz, zase dřep, vyskočí a připaží. Použij příkazy z nabídky bloků Vzhled - změň kostým na ...
  • Už to umím
    Spusť si projekt Písmena a slova, vytvoř si kopii a projekt přejmenuj na Tvořím slova. Pokračuj podle pokynů v pracovním listě Tvořím slova.

Pro zábavu nebo na volnou chvíli několik Bobří úkolů:


Úkol
Zápis do pracovního sešitu:

1. lekce: Úvod do programování. Sestavení scénáře

Co už umím:

  • vyznat se v prostředí Scratch
  • ovládat postavu spouštěním bloků
  • sestavit z bloků scénář
  • spustit scénář
  • scénář rozložit , opravit, přeuspořádat


Do prezentace na nový snímek pod nadpis zkopíruj (z obrazovky - Windows + Shift + S) ze svého projektu některý scénář a vytvořený obrázek ze scény.

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky