3. lekce
Vlastní bloky
Co budeme dělat
- kreslit cesty, obrazce, domy
- vymýšlet vlastní vagóny do vlaku
- kreslit barevné ornamenty
Co se naučíš
- vytvářet a pojmenovávat nové vlastní bloky
- vkládat nové bloky do scénářů
- upravovat scénáře nových bloků
Navigujeme cestu
Spusť si projekt Navigace, přihlas se, vytvoř si kopii a projekt přejmenuj na Navigujeme cestu. Pokračuj podle pokynů v pracovním listě Navigujeme cestu.
- Spusť si projekt Navigace, vytvoř si kopii a projekt přejmenuj na Navigace. Pokračuj podle pokynů v pracovním listě Navigace.
Kreslíme ornamenty
Spusť si projekt Kreslení, přihlas se, vytvoř si kopii a projekt přejmenuj na Kreslime ornamenty. Pokračuj podle pokynů v pracovním listě Kreslíme ornamenty.
Zkus to
- Spusť si projekt Kreslení, přihlas se, vytvoř si kopii a projekt přejmenuj na Ornamenty. Pokračuj podle pokynů v pracovním listě Ornamenty.
Kreslíme vlastní vagony
Spusť si projekt Vlak, přihlas se, vytvoř si kopii a projekt přejmenuj na Vlastní vagony. Pokračuj podle pokynů v pracovním listě Vlastní vagony.
Kreslíme sluníčko
Spusť si projekt Kreslení, přihlas se, vytvoř si kopii a projekt přejmenuj na Sluníčko. Pokračuj podle pokynů v pracovním listě Sluníčko.
Zkus to
- Spusť si projekt Kreslení, přihlas se, vytvoř si kopii a projekt přejmenuj na Sluníčka a kytičky. Pokračuj podle pokynů v pracovním listě Sluníčka a kytičky.
Kreslíme domek
Spusť si projekt Kreslení, přihlas se, vytvoř si kopii a projekt přejmenuj na Domek. Pokračuj podle pokynů v pracovním listě Domek.
Zkus to
- Spusť si projekt Kreslení, přihlas se, vytvoř si kopii a projekt přejmenuj na Další domky. Pokračuj podle pokynů v pracovním listě Další domky.
- Spusť si projekt Želva, přihlas se, vytvoř si kopii.
Vytvoř scénář pro želvu. Želvička má zanechat stopu ve tvaru pěticípé hvězdy (na obrázku). Počet kroků vol tak, aby se celá kresba vešla na pracovní plochu.
Úkol
Zápis do pracovního sešitu:
3. lekce: Vlastní bloky
Co už umím:
- vytvářet vlastní nové bloky
- pojmenovávat nové bloky
- umístit nové bloky ve scénáři
- rozumím tomu, proč má v takovém bloku postava skončit na stejném místě, jako
začala
Do prezentace na nový snímek pod nadpis zkopíruj (z obrazovky - Windows + Shift + S) ze svého projektu některý scénář a vytvořený obrázek ze scény.
Procvičování s Bobrem
Egypt - želví grafika, programování kreslení čar s opakováním (test)
Pro zábavu nebo na volnou chvíli několik Bobří úkolů: