4. lekce

Opakování s podmínkou

Co budeme dělat

  • tancovat s postavou 
  • hrát o bonbóny 
  • vytvářet příběh o balónku na poušti

Co se naučíš

  • rozpoznat, kdy je podmínka splněna a kdy ne 
  • rozpoznat, kdy je podmínka testována 
  • sestavit opakování s podmínkou pro jeho ukončení 
  • používat několik různých podmínek pro ukončení opakování 
  • ukončit opakování bloků pomocí podmínky



Chytáme písmenka

Spusť si projekt Písmena a slova, přihlas se, vytvoř si kopii a projekt přejmenuj na Chytání písmenka. Pokračuj podle pokynů v pracovním listě Chytání písmenka.

Zkus to
  • Otevři si nový projekt - přihlas se a vyber možnost Tvořit. Projekt pojmenuj  Běž až k okraji. Pracuj podle pokynů v pracovním listě Běž.


Tancujeme

Spusť si projekt Tanec, přihlas se, vytvoř si kopii a projekt přejmenuj na Tanec. Pokračuj podle pokynů v pracovním listě Tanec.

Zkus to

  • Spusť si projekt Tanec, přihlas se, vytvoř si kopii a projekt přejmenuj na Diskotéka. Pokračuj podle pokynů v pracovním listě Diskotéka.

Prohlédni si scénáře z pracovního listu Které písmeno. Do sešitu zkus zapsat, které písmeno se zobrazí na konci scénáře. Na závěr můžeš svůj postup ověřit. Otevři projekt Písmena a slova, vytvoř kopii a přejmenuj na Které písmeno. Vytvoř podle pracovního listu scénáře a podívej se, zda byl tvůj úsudek správný.


Stavíme mosty

Spusť si projekt Mosty, přihlas se, vytvoř si kopii a projekt přejmenuj na Mosty. Pokračuj podle pokynů v pracovním listě Stavba mostů.

Zkus to

  • Spusť si projekt Mosty a vytvoř scénář pro padací mosty přes řeku. 
  • Oprav chybu ve scénáři pro vytvoření obloukového mostu přes řeku.

Pracuj podle pokynů v pracovním listě Padací mosty.

  • V projektu Mosty sestav scénář, v němž postava na ostrově půjde jako brouk, mimo ostrov spadne do vody, promění se v rybu a poplave. pracuj podle pokynů v pracovním listě Brouk a ryba.


Balónek na poušti

Spusť si projekt Balónek na poušti, přihlas se, vytvoř si kopii a projekt přejmenuj na Balónek na poušti. Pokračuj podle pokynů v pracovním listě Balónek na poušti.

Zkus to

  • Spusť si projekt Balónek na poušti, přihlas se, vytvoř si kopii a projekt přejmenuj na Balónek se schoval. Pokračuj podle pokynů v pracovním listě Balónek se schoval.
  • Přihlas se ke svému Scratchúčtu, otevři si nový projekt a přejmenuj na Pavučina. Postupuj podle pokynů v pracovním listě Pavučina.


Kočičí závody

Přihlas se ke svému Scratchúčtu, otevři si nový projekt Kočičí závody, přejmenuj na Kočičí trénink. Postupuj podle pokynů v pracovním listě Kočičí závody.

Zkus to

Tvým úkolem teď bude vytvořit hru, která má dvě postavy (každá je jiná), které spolu závodí. Kdo doběhne první do cíle, zvolá: "Jsem vítěz!"

  • Přihlas se ke svému Scratchúčtu, otevři si nový projekt (použij záložku Tvořit nebo na svém účtu Moje věci vyber Nový projekt), přejmenuj na Závody. Postupuj podle pokynů v pracovním listě Závody.

Úkol
Zápis do pracovního sešitu:

4. lekce: Opakování s podmínkou

Co už umím:

  • Ukončit opakování bloků podmínkou
  • Použít různé podmínky pro ukončení opakování
  • Poznat, kdy je podmínka splněna a kdy ne
  • Použít opakování při vytvoření příběhu
  • Na startu nastavit příběh

Do prezentace na nový snímek pod nadpis zkopíruj (z obrazovky - Windows + Shift + S) ze svého projektu některý scénář a vytvořený obrázek ze scény.


Procvičování s Bobrem

Monokl - programování pohybu ve čtvercové síti, s opakováním a podmínkami

Pro zábavu nebo na volnou chvíli několik Bobří úkolů:

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky