4. lekce
Opakování s podmínkou
Co budeme dělat
- tancovat s postavou
- hrát o bonbóny
- vytvářet příběh o balónku na poušti
Co se naučíš
- rozpoznat, kdy je podmínka splněna a kdy ne
- rozpoznat, kdy je podmínka testována
- sestavit opakování s podmínkou pro jeho ukončení
- používat několik různých podmínek pro ukončení opakování
- ukončit opakování bloků pomocí podmínky
Chytáme písmenka
Spusť si projekt Písmena a slova, přihlas se, vytvoř si kopii a projekt přejmenuj na Chytání písmenka. Pokračuj podle pokynů v pracovním listě Chytání písmenka.
- Otevři si nový projekt - přihlas se a vyber možnost Tvořit. Projekt pojmenuj Běž až k okraji. Pracuj podle pokynů v pracovním listě Běž.
Tancujeme
Spusť si projekt Tanec, přihlas se, vytvoř si kopii a projekt přejmenuj na Tanec. Pokračuj podle pokynů v pracovním listě Tanec.
Zkus to
- Spusť si projekt Tanec, přihlas se, vytvoř si kopii a projekt přejmenuj na Diskotéka. Pokračuj podle pokynů v pracovním listě Diskotéka.
Prohlédni si scénáře z pracovního listu Které písmeno. Do sešitu zkus zapsat, které písmeno se zobrazí na konci scénáře. Na závěr můžeš svůj postup ověřit. Otevři projekt Písmena a slova, vytvoř kopii a přejmenuj na Které písmeno. Vytvoř podle pracovního listu scénáře a podívej se, zda byl tvůj úsudek správný.
Stavíme mosty
Spusť si projekt Mosty, přihlas se, vytvoř si kopii a projekt přejmenuj na Mosty. Pokračuj podle pokynů v pracovním listě Stavba mostů.
Zkus to
- Spusť si projekt Mosty a vytvoř scénář pro padací mosty přes řeku.
- Oprav chybu ve scénáři pro vytvoření obloukového mostu přes řeku.
Pracuj podle pokynů v pracovním listě Padací mosty.
- V projektu Mosty sestav scénář, v němž postava na ostrově půjde jako brouk, mimo ostrov spadne do vody, promění se v rybu a poplave. pracuj podle pokynů v pracovním listě Brouk a ryba.
Balónek na poušti
Spusť si projekt Balónek na poušti, přihlas se, vytvoř si kopii a projekt přejmenuj na Balónek na poušti. Pokračuj podle pokynů v pracovním listě Balónek na poušti.
Zkus to
- Spusť si projekt Balónek na poušti, přihlas se, vytvoř si kopii a projekt přejmenuj na Balónek se schoval. Pokračuj podle pokynů v pracovním listě Balónek se schoval.
- Přihlas se ke svému Scratchúčtu, otevři si nový projekt a přejmenuj na Pavučina. Postupuj podle pokynů v pracovním listě Pavučina.
Kočičí závody
Přihlas se ke svému Scratchúčtu, otevři si nový projekt Kočičí závody, přejmenuj na Kočičí trénink. Postupuj podle pokynů v pracovním listě Kočičí závody.
Zkus to
Tvým úkolem teď bude vytvořit hru, která má dvě postavy (každá je jiná), které spolu závodí. Kdo doběhne první do cíle, zvolá: "Jsem vítěz!"
- Přihlas se ke svému Scratchúčtu, otevři si nový projekt (použij záložku Tvořit nebo na svém účtu Moje věci vyber Nový projekt), přejmenuj na Závody. Postupuj podle pokynů v pracovním listě Závody.
Úkol
Zápis do pracovního sešitu:
4. lekce: Opakování s podmínkou
Co už umím:
- Ukončit opakování bloků podmínkou
- Použít různé podmínky pro ukončení opakování
- Poznat, kdy je podmínka splněna a kdy ne
- Použít opakování při vytvoření příběhu
- Na startu nastavit příběh
Do prezentace na nový snímek pod nadpis zkopíruj (z obrazovky - Windows + Shift + S) ze svého projektu některý scénář a vytvořený obrázek ze scény.
Procvičování s Bobrem
Monokl - programování pohybu ve čtvercové síti, s opakováním a podmínkami
Pro zábavu nebo na volnou chvíli několik Bobří úkolů: