5. lekce
Myš a klávesnice

Co budeme dělat
- tancovat s více postavami
- ovládat ryby v akváriu
- psát otázky a odpovědi
Co se naučíš
- spouštět scénáře pomocí událostí
- ovládat více postav najednou
- reagovat na klikání myší, psaní z klávesnice
Kočičí procházka

Přihlas se ke svému Scratchúčtu, vytvoř si nový projekt Kočičí procházka (tlačítko Tvořit). Pokračuj podle pokynů v pracovním listě Kočičí procházka.
Zkus to
- Přihlas se ke svému Scratchúčtu, vytvoř si nový projekt Pohyb (tlačítko Tvořit). Pokračuj podle pokynů v pracovním listě Pohyb.
- Vyzkoušej si různé typy pohybů. Otevři si projekt Různý pohyb. Prohlédni si scénáře pro jednotlivé postavy.
- Kocour se pohybuje pomocí šipek. Netopýr se klouže na náhodná místa. Brouk se pohybuje od kraje ke kraji. Vytvoř své postavy, které budeš ovládat různými způsoby.
- Nezapomeň na úpravu směru pohybu.

Dva tanečníci

Spusť si projekt Tanec, přihlas se, vytvoř si kopii a projekt přejmenuj na Tanec-2. Pokračuj podle pokynů v pracovním listě Tanec-2.
Zkus to
- Přidej další postavy. Z galerie vyber takové postavy, které mají více kostýmů a mohou "tancovat". Pro každou postavu naprogramuj jiný tanec.
Komiks
Spusť si projekt Tanec, přihlas se, vytvoř si kopii a projekt přejmenuj na Komiks. Pokračuj podle pokynů v pracovním listě Komiks.

Akvárium

Spusť si projekt Akvárium, přihlas se, vytvoř si kopii a projekt přejmenuj na Akvárium. Pokračuj podle pokynů v pracovním listě Akvárium.
Zkus to
- Spusť si projekt Žralok hledá rybku a podle pokynů uprav scénář.
- Oprav chyby v projektu Taneční párty.
Úloha obsahuje čtyři postavy. Programátor v projektu udělal chyby nebo nesprávně použil některé příkazy. Chyby najdi a oprav.

- Spusť si projekt Tanec, přihlas se, vytvoř si kopii a projekt přejmenuj na Taneční skupina a pokračuj podle pokynů v pracovním listě Taneční skupina.
- Přihlas se ke svému Scratchúčtu, vytvoř si nový projekt Stopa (tlačítko Tvořit). Pokračuj podle pokynů v pracovním listě Stopa.

- Spusť si projekt Kreslení, přihlas se, vytvoř si kopii a projekt přejmenuj na Postav dům. Pokračuj podle pokynů v pracovním listě Postav dům.

Úkol
Zápis do pracovního sešitu:
5. lekce: Myš a klávesnice
Co už umím:
- Použít událost ke spuštění scénáře
- Spouštět více scénářů najednou
- Ovládat více postav
- Ovládat postavy pomocí myši
- Použít textový vstup z klávesnice
- Použít odpověď z klávesnice ve scénáři
Do prezentace na nový snímek pod nadpis zkopíruj (z obrazovky - Windows + Shift + S) ze svého projektu některý scénář a vytvořený obrázek ze scény.
Pro zábavu nebo na volnou chvíli:
Přihlas se na Umíme to, vyber si informatiku, následně téma Algoritmické myšlení a zde Želví grafiku. Vyber téma
nebo klikni přímo na odkaz.


