5. lekce

Myš a klávesnice

Co budeme dělat

  • tancovat s více postavami
  • ovládat ryby v akváriu
  • psát otázky a odpovědi

Co se naučíš

  • spouštět scénáře pomocí událostí
  • ovládat více postav najednou
  • reagovat na klikání myší, psaní z klávesnice



Kočičí procházka

Přihlas se ke svému Scratchúčtu, vytvoř si nový projekt Kočičí procházka (tlačítko Tvořit). Pokračuj podle pokynů v pracovním listě Kočičí procházka.

Zkus to

  • Přihlas se ke svému Scratchúčtu, vytvoř si nový projekt Pohyb (tlačítko Tvořit). Pokračuj podle pokynů v pracovním listě Pohyb.
  • Vyzkoušej si různé typy pohybů. Otevři si projekt Různý pohyb. Prohlédni si scénáře pro jednotlivé postavy. Kocour se pohybuje pomocí šipek. Netopýr se klouže na náhodná místa. Brouk se pohybuje od kraje ke kraji. Vytvoř své postavy, které budeš ovládat různými způsoby. Nezapomeň na úpravu směru pohybu.


Dva tanečníci

Spusť si projekt Tanec, přihlas se, vytvoř si kopii a projekt přejmenuj na Tanec-2. Pokračuj podle pokynů v pracovním listě Tanec-2.

Zkus to

  • Přidej další postavy. Z galerie vyber takové postavy, které mají více kostýmů a mohou "tancovat". Pro každou postavu naprogramuj jiný tanec.

Komiks

Spusť si projekt Tanec, přihlas se, vytvoř si kopii a projekt přejmenuj na Komiks. Pokračuj podle pokynů v pracovním listě Komiks.


Akvárium

Spusť si projekt Akvárium, přihlas se, vytvoř si kopii a projekt přejmenuj na Akvárium. Pokračuj podle pokynů v pracovním listě Akvárium.

Zkus to

  • Oprav chyby v projektu Taneční párty.
    Úloha obsahuje čtyři postavy. Programátor v projektu udělal chyby nebo nesprávně použil některé příkazy. Chyby najdi a oprav.
  • Spusť si projekt Tanec, přihlas se, vytvoř si kopii a projekt přejmenuj na Taneční skupina a pokračuj podle pokynů v pracovním listě Taneční skupina.
  • Přihlas se ke svému Scratchúčtu, vytvoř si nový projekt Stopa (tlačítko Tvořit). Pokračuj podle pokynů v pracovním listě Stopa.
  • Spusť si projekt Kreslení, přihlas se, vytvoř si kopii a projekt přejmenuj na Postav dům. Pokračuj podle pokynů v pracovním listě Postav dům.

Úkol
Zápis do pracovního sešitu:

5. lekce: Myš a klávesnice

Co už umím:

  • Použít událost ke spuštění scénáře
  • Spouštět více scénářů najednou
  • Ovládat více postav
  • Ovládat postavy pomocí myši
  • Použít textový vstup z klávesnice
  • Použít odpověď z klávesnice ve scénáři

Do prezentace na nový snímek pod nadpis zkopíruj (z obrazovky - Windows + Shift + S) ze svého projektu některý scénář a vytvořený obrázek ze scény.


Pro zábavu nebo na volnou chvíli:

Přihlas se na Umíme to, vyber si informatiku, následně téma Algoritmické myšlení a zde Želví grafiku. Vyber téma

nebo klikni přímo na odkaz.


Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky