5. lekce

Myš a klávesnice

Co budeme dělat

  • tancovat s více postavami
  • ovládat ryby v akváriu
  • psát otázky a odpovědi

Co se naučíš

  • spouštět scénáře pomocí událostí
  • ovládat více postav najednou
  • reagovat na klikání myší, psaní z klávesnice


Kočičí procházka

Přihlas se ke svému Scratchúčtu, vytvoř si nový projekt Kočičí procházka (tlačítko Tvořit). Pokračuj podle pokynů v pracovním listě Kočičí procházka.

Zkus to

  • Přihlas se ke svému Scratchúčtu, vytvoř si nový projekt Pohyb (tlačítko Tvořit). Pokračuj podle pokynů v pracovním listě Pohyb.

  • Vyzkoušej si různé typy pohybů. Otevři si projekt Různý pohyb. Prohlédni si scénáře pro jednotlivé postavy.
  • Kocour se pohybuje pomocí šipek. Netopýr se klouže na náhodná místa. Brouk se pohybuje od kraje ke kraji. Vytvoř své postavy, které budeš ovládat různými způsoby. 
  • Nezapomeň na úpravu směru pohybu.


Dva tanečníci

Spusť si projekt Tanec, přihlas se, vytvoř si kopii a projekt přejmenuj na Tanec-2. Pokračuj podle pokynů v pracovním listě Tanec-2.

Zkus to

  • Přidej další postavy. Z galerie vyber takové postavy, které mají více kostýmů a mohou "tancovat". Pro každou postavu naprogramuj jiný tanec.

Komiks

Spusť si projekt Tanec, přihlas se, vytvoř si kopii a projekt přejmenuj na Komiks. Pokračuj podle pokynů v pracovním listě Komiks.


Akvárium

Spusť si projekt Akvárium, přihlas se, vytvoř si kopii a projekt přejmenuj na Akvárium. Pokračuj podle pokynů v pracovním listě Akvárium.

Zkus to

  • Oprav chyby v projektu Taneční párty.
    Úloha obsahuje čtyři postavy. Programátor v projektu udělal chyby nebo nesprávně použil některé příkazy. Chyby najdi a oprav.
  • Spusť si projekt Tanec, přihlas se, vytvoř si kopii a projekt přejmenuj na Taneční skupina a pokračuj podle pokynů v pracovním listě Taneční skupina.

  • Přihlas se ke svému Scratchúčtu, vytvoř si nový projekt Stopa (tlačítko Tvořit). Pokračuj podle pokynů v pracovním listě Stopa.

  • Spusť si projekt Kreslení, přihlas se, vytvoř si kopii a projekt přejmenuj na Postav dům. Pokračuj podle pokynů v pracovním listě Postav dům.

Úkol

Zápis do pracovního sešitu:

5. lekce: Myš a klávesnice

Co už umím:

  • Použít událost ke spuštění scénáře
  • Spouštět více scénářů najednou
  • Ovládat více postav
  • Ovládat postavy pomocí myši
  • Použít textový vstup z klávesnice
  • Použít odpověď z klávesnice ve scénáři

Do prezentace na nový snímek pod nadpis zkopíruj (z obrazovky - Windows + Shift + S) ze svého projektu některý scénář a vytvořený obrázek ze scény.


Pro zábavu nebo na volnou chvíli:

Přihlas se na Umíme to, vyber si informatiku, následně téma Algoritmické myšlení a zde Želví grafiku. Vyber téma

nebo klikni přímo na odkaz.