6. lekce

Posílání zpráv

Co budeme dělat

  • vést rozhovory
  • měnit postavě oblečení
  • čarovat

Co se naučíš

  • posílat zprávy mezi postavami
  • spouštět scénáře zprávami
  • časově řídit činnost více postav



ˇČteme scénáře

Pro čtyři rybky máme čtyři různé scénáře. Diskutuj, kdy jednotlivé rybky říkají Ahoj. Otevři si pracovní list Čteme scénáře.


ˇKe mně

Spusť si projekt Ke mně, přihlas se, vytvoř si kopii a projekt přejmenuj na Ke mně. Pokračuj podle pokynů v pracovním listě Ke mně.

Zkus to
  • Uprav projekt Ke mně podle pokynů v pracovním listě
    Ke mně 2.

Žádost o tanec

Spusť si projekt Tanec, přihlas se, vytvoř si kopii a projekt přejmenuj na Žádost o tanec. Pokračuj podle pokynů v pracovním listě Žádost o tanec.

Zkus to

  • Spusť si projekt Akvárium, přihlas se, vytvoř si kopii a projekt přejmenuj na Rybky mizí.
    Pokračuj podle pokynů v pracovním listě Rybky mizí.


Čarujeme

Spusť si projekt Kouzelník, přihlas se, vytvoř si kopii a projekt přejmenuj na Kouzelník. Pokračuj podle pokynů v pracovním listě Kouzelník.

Zkus to

  • Uprav projekt Kouzelník. Přidej k chlapci, který je začarovaný, další kostýmy. Pojmenuj je a vyzkoušej. Pracuj podle pokynů v pracovním listě Čarujeme dál.


Oblékáme Edu

Spusť si projekt Oblečení, přihlas se, vytvoř si kopii a projekt přejmenuj na Oblékáme Edu. Pokračuj podle pokynů v pracovním listě Oblečení.

Pokračuj v projektu Oblečení podle pokynů v pracovním listě Nasazujeme brýle.

Zkus to

  • Pokračuj v projektu Oblečení podle pokynů v pracovním listě Tři čepice.

Co zpráva umí?

Diskutujeme bez použití počítače

Otevři si pracovní list Zprávy a zkus vyřešit, jak se budou postavy chovat podle zadaných zcénářů.


Rozhovor

Spusť si projekt Rozhovor, přihlas se, vytvoř si kopii a projekt přejmenuj na Rozhovor a pokračuj podle pokynů v pracovním listě Rozhovor.

Přihlas se ke svému Scratchúčtu, otevři si nový projekt a přejmenuj na Příběh. Postupuj podle pokynů v pracovním listě Vlastní příběh.


Testování a ladění

Otevři si projekt Akvárium - chyby, přihlas se a vytvoř si kopii.

Tento projekt obsahuje pět postav – vodních živočichů a pozadí s mořským dnem.
Při spuštění projektu můžeš na první pohled zjistit, že čtyři ryby nefungují správně. Program obsahuje chyby a nefunguje tak, jak si autor představoval.
Projekt překontroluj a oprav případné nedostatky.

Otevři si projekt Fotbal - chyby, přihlas se a vytvoř si kopii.

Tento projekt obsahuje postavu dívky, míč a pozadí s fotbalovou brankou. Dívka by měla přiběhnout k míči, poté uživatel stiskne klávesu mezerník a v ten okamžik by měl míč letět do branky. Následně by měla dívka jásat. Program ovšem tak nefunguje. Tvým úkolem je chyby najít a opravit.



Pro zábavu nebo na volnou chvíli:

Přihlas se na Umíme to, vyber si informatiku, následně téma Algoritmické myšlení a zde Želví grafiku. Vyber téma

nebo klikni přímo na odkaz.


Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky