7. lekce

Rozhodování

Co budeme dělat

  • procházet bludištěm
  • létat s raketou po vesmíru
  • hledat cestu pro mouchu z láhve
  • sestavovat kvízy a hodnotit kvízové otázky

Co se naučíš

  • rozhodovat se v programu podle podmínky
  • stanovit podmínku pro rozhodování
  • poznat, kdy je podmínka splněna
  • podle splnění podmínky volit ze dvou možností
  • generovat a používat náhodná čísla
  • používat podmínky s porovnáváním textů a čísel


V bludišti

Spusť si projekt V bludišti, přihlas se, vytvoř si kopii a projekt přejmenuj na V bludišti. Pokračuj podle pokynů v pracovním listě V bludišti.

Zkus to
  • Která žába doskáče na ostrov?
    Prohlédni si scénář a obrázek v pracovním listě Žáby.


Hra Přistání na Marsu

Spusť si projekt Vesmír, přihlas se, vytvoř si kopii a projekt přejmenuj na Přistání na Marsu. Pokračuj podle pokynů v pracovním listě Přistání na Marsu - hra.

Zkus to
  • Uprav svůj projekt Přistání na Marsu podle pokynů v pracovním listě Podvozek ven!


Moucha v lahvi

Spusť si projekt Kreslení, přihlas se, vytvoř si kopii a projekt přejmenuj na Moucha v lahvi. Pokračuj podle pokynů v pracovním listě Moucha v lahvi.

Zkus to
  • Uprav svůj projekt Moucha v lahvi podle pokynů v pracovním listě Moucha a mucholapka.

  • Uprav svůj projekt Moucha v lahvi podle pokynů v pracovním listě Dvě mouchy.


Otázky a odpovědi

Přihlas se do Scratche a otevři si svůj porjekt Navigace, případně si spusť projekt Navigace, vytvoř si novou kopii. Pokračuj podle pokynů v pracovním listě Otázky a odpovědi.

Zkus to
  • Pokračuj v projektu Otázky a odpovědi. Vytvoř kvíz pro spolužáky podle pokynů v pracovním listě Kvíz.


Tlačítko (něco pro zvídavé)

Přihlas se do Scratche a zkus si vytvořit vlastní tlačítko. Pokračuj podle pokynů v pracovním listě Tlačítko.


Úkol
Zápis do pracovního sešitu:

7. lekce: Rozhodování

Co už umím:

  • Použít rozhodování s podmínkou
  • Poznat, kdy je podmínka pravdivá
  • Určit, co se bude dělat při splnění podmínky
  • Určit, kdy se podmínka vyhodnocuje
  • Používat porovnávání v podmínce
  • Větvit scénář (když – tak – jinak)

Do prezentace na nový snímek pod nadpis zkopíruj (z obrazovky - Windows + Shift + S) ze svého projektu některý scénář a vytvořený obrázek ze scény.


Pro zábavu nebo na volnou chvíli:

Přihlas se na Umíme to, vyber si informatiku, následně téma Algoritmické myšlení a zde Stavitel. Vyber téma

nebo klikni přímo na odkaz.


Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky