8. lekce

Souřadnice

Co budeme dělat

  • propichovat balónky
  • kreslit obrázky v mřížce
  • dělat náhodné procházky a vybarvovat scénu

Co se naučíš

  • umísťovat objekty na souřadnice
  • používat souřadnice jako parametry v blocích
  • využívat umísťování objektů na pozice
  • používat náhodná čísla
  • porozumět blokům, nastavujícím a měnícím číselné hodnoty


Chytáme balónek a kreslíme v soustavě souřadnic

Spusť si projekt Souřadnice, přihlas se, vytvoř si kopii a projekt přejmenuj na Chytáme balónek. Pokračuj podle pokynů v pracovním listě Chytáme balónek.

Pokračuj ve svém projektu Chytáme balónek nebo si projekt Souřadnice, přihlas se, vytvoř si kopii a pokračuj podle pokynů v pracovním listě Kreslící aplikace.  Zkus kreslit i složitější tvary.

Zkus to!
  • Pokračuj v projektu podle pokynů v pracovním listě Tvary a ornamenty.
  • Spusť si projekt Písmena a slova, vytvoř si kopii a vytvoř reklamní billboard podle pokynů v pracovním listě Reklama.

Diskutujeme o souřadnicích

Co se bude dít, když ... Otevři si pracovní list O souřadnicích a popisuj, jak se budou postavy chovat podle scénářů.

Náhodná procházka

Přihlas se do Scratche a otevři si nový projekt, pojmenuj ho Náhodná procházka. Pokračuj podle pokynů v pracovním listě Náhodná procházka.


Úkol

Zápis do pracovního sešitu:

8. lekce: Souřadnice

Co už umím:

  • Číst a používat souřadnice postavy
  • Umísťovat postavu pomocí souřadnic
  • Používat bloky na změnu souřadnic postavy
  • Sestavit podmínku, která testuje souřadnice

Do prezentace na nový snímek pod nadpis zkopíruj (z obrazovky - Windows + Shift + S) ze svého projektu některý scénář a vytvořený obrázek ze scény.


Pro zábavu nebo na volnou chvíli

Přihlas se na Umíme to, vyber si informatiku, následně téma Algoritmické myšlení a zde Kód kostky. Vyber téma:

nebo klikni přímo na odkaz.