8. lekce
Souřadnice
Co budeme dělat
- propichovat balónky
- kreslit obrázky v mřížce
- dělat náhodné procházky a vybarvovat scénu
Co se naučíš
- umísťovat objekty na souřadnice
- používat souřadnice jako parametry v blocích
- využívat umísťování objektů na pozice
- používat náhodná čísla
- porozumět blokům, nastavujícím a měnícím číselné hodnoty
Chytáme balónek a kreslíme v soustavě souřadnic
Spusť si projekt Souřadnice, přihlas se, vytvoř si kopii a projekt přejmenuj na Chytáme balónek. Pokračuj podle pokynů v pracovním listě Chytáme balónek.
Pokračuj ve svém projektu Chytáme balónek nebo si projekt Souřadnice, přihlas se, vytvoř si kopii a pokračuj podle pokynů
v pracovním listě Kreslící aplikace.
Zkus kreslit i složitější tvary.
- Pokračuj v projektu podle pokynů v pracovním listě Tvary a ornamenty.
- Spusť si projekt Písmena a slova, vytvoř si kopii a vytvoř reklamní billboard podle pokynů v pracovním listě Reklama.
Diskutujeme o souřadnicích
Co se bude dít, když ... Otevři si pracovní list O souřadnicích a popisuj, jak se budou postavy chovat podle scénářů.
Náhodná procházka
Přihlas se do Scratche a otevři si nový porjekt, pojmenuj ho Náhodná procházka. Pokračuj podle pokynů v pracovním listě Náhodná procházka.
Úkol
Zápis do pracovního sešitu:
8. lekce: Souřadnice
Co už umím:
- Číst a používat souřadnice postavy
- Umísťovat postavu pomocí souřadnic
- Používat bloky na změnu souřadnic postavy
- Sestavit podmínku, která testuje souřadnice
Do prezentace na nový snímek pod nadpis zkopíruj (z obrazovky - Windows + Shift + S) ze svého projektu některý scénář a vytvořený obrázek ze scény.
Pro zábavu nebo na volnou chvíli:
Přihlas se na Umíme to, vyber si informatiku, následně téma Algoritmické myšlení a zde Kód kostky. Vyber téma
nebo klikni přímo na odkaz.