Algoritmizace s Bobrem
Algoritmus je postup řešící určitý druh problému.
Na algoritmus se můžeme dívat jako na sled příkazů, které od někoho přijímáme (když algoritmus vykonáváme) nebo jej vymýšlíme a sdělujeme (tomu, kdo jej vykoná).
Algoritmus má vždy vést k řešení nějakého problému a musí se sestávat z příkazů, kterým ten, kdo je vykonává, dobře rozumí, nemůže si je vyložit různým způsobem a může tak algoritmus bezmyšlenkovitě vykonat.
Algoritmy umožňují automatické vykonávání pokynů, vedoucí k řešení problémů.
Odkazy vedou k zadáním úloh, úlohy se řeší podle pokynů vyučujícího. Tlačítka Uložit odpověď v úlohách jsou nefunkční, žádné odpovědi se neukládají, nevyhodnocují.

Sestavení algoritmu
V této sadě úloh najdete úlohy, jejichž hlavním cílem, hlavní rozvíjenou kompetencí je SESTAVENÍ ALGORITMU vedoucího k vyřešení úlohy nebo problému. Sada obsahuje jak úlohy na sestavení, tak na rozpoznání správného algoritmu (často při výběru z několika možností) - u obou typů žák musí správný algoritmus odhalit.
Copied from: Informatika s Bobříkem

Přímé vykonání algoritmu

Konečný stav po vykonání algoritmu
V těchto úlohách žák dostává popis algoritmu a má rozhodnout, "JAK TO DOPADNE, když se algoritmus vykoná", tedy jaký bude CÍLOVÝ STAV po jeho vykonání, případně po vykonání několika kroků tohoto algoritmu. Často to znamená vybrat z několika možností, který cílový stav je ten správný, rozhodnout, proč jsou některé nabízené možnosti nesprávné, proč neodpovídají danému algoritmu. Patří sem i úlohy, v nichž má žák posoudit, jestli daný algoritmus odpovídá PRAVIDLŮM pro provedení nějaké činnosti nebo akce, zda je neporušuje.
Copied from: Informatika s Bobříkem